Brezan neemt topmerk remdelen op in programma

Deel dit
bericht
22 april 2014

Brezan neemt topmerk remdelen op in programma


Brezan start op 1 mei met de verkoop van Brembo-remdelen. De grossiersketen verbreedt hiermee zijn remmenprogramma en verwacht een duidelijke omzetgroei te kunnen boeken.

Brezan zal het grootste deel van het programma van Brembo-remschijven en -remblokken gaan voeren en zich daarbij concentreren op auto’s uit het midden- en topsegment. Met name de remschijven van het Italiaanse merk genieten in Nederland al een grote bekendheid.

Vernieuwingsslag

Door naast Delphi-remdelen ook die van Brembo te gaan verkopen, verbreedt Brezan zijn remdelenprogramma. Deze stap maakt onderdeel uit van de nieuwe koers waarvoor Brezan heeft gekozen: de grossiersketen streeft binnen elke productgroep een good-better-best-strategie na, zegt Art-Jan Kraaij, die in september 2013 bij Brezan aan de slag ging als manager product management & purchasing. “We maken een vernieuwingsslag door en denken nu meer klantgericht. We zagen voor remmen ruimte aan de bovenkant van de markt.

Brembo is een topmerk waar veel vraag naar is.” Hij is blij met de nieuwkomer in zijn assortiment, een liefde die overigens wederzijds is. “Brembo is enthousiast over ons fijnmazige landelijke netwerk van grossiersvestigingen.”

Omzetgroei

Brezan is voor de levering van de Brembo-remdelen een overeenkomst aangegaan met remmenspecialist ABS All Brake Systems uit IJsselstein. De toevoeging van Brembo aan het leveringsprogramma is voor Brezan zeer interessant, want remdelen zijn voor een automaterialengrossier de grootste omzetmaker. Het nieuwe remmenmerk zal volgens Kraaij zorgen voor een duidelijke additionele omzetgroei. “We verwachten met Brembo veel nieuwe klanten te bereiken.”

De keuze voor Brembo is geen rechtsreeks gevolg van de recente toetreding van Brezan tot Temot International, maar het is wel enorm stimulerend om deel uit te maken van deze internationale inkooporganisatie, aldus Kraaij. “Binnen Temot zitten veel grote onderdelendistributeurs die hun nationale markten bedienen met meerdere sterke merken. Dat is een strategie die ons aanspreekt.”

Deel dit
bericht