Nieuws & Events

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

Deel dit
bericht
19 maart 2015

De oplossing voor een verstopt roetfilter stap 2 3


 
Helaas kan een roetfilter op verschillende manieren verstopt raken. Bij onvoldoende warmte loopt de filter vol. Bij een slechte verbranding kan er teveel roet ontwikkeld worden. De roetfilter kan hierdoor zijn werk niet meer goed uitvoeren. De 5in1 DPF Cleaner is een uitstekend additief om de regeneratie te versnellen. Toch blijft er altijd een klein beetje vuiligheid achter in de roetfilter. Dit kan niet worden geregenereerd door middel van een roetfilter. Na lange tijd zal dit dan ook ophopen.
 
Er wordt altijd een kleine hoeveelheid as uitgestoten door de motor. Dit is afkomstig van de brandstof en motorolie. Helaas kan deze as niet door het filter heen. Regenereren is ook niet mogelijk, waardoor het dus achter blijft. Na een lange tijd zorgt dit voor veel problemen.

Voordelen:

  • Geen demontage nodig.
  • 5in1 DPF pistool met een maximale druk van 8 bar.
  • De unieke sondes zijn te gebruiken voor verschillende toepassingen, afhankelijk van het type voertuig.
  • Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
  • Complete set om eenvoudig uw roetfilter te reinigen binnen 45 minuten.

De 5in1 DPF Cleaning kit bestaat uit verschillende producten, verdeelt in drie stappen:

  1. 5in1 DPF Cleaner (Art. Nr. 687030)            
  2. 5in1 DPF Flush (Art. Nr. 687031)
  3. 5in1 DPF Cleaning Aid (Art. Nr. 687032)    

STAP 2 – 5IN1 DPF FLUSH (ART. NR. 687031 1 LITER)

Vloeistof van de beste kwaliteit om een ingebouwde dieselpartikelfilter (DPF/FAP of roetfilter) te spoelen. Na het reinigen met de 5in1 Dieselpartikelfilterreiniger (STAP 1). Het roet is losgemaakt en in de dieselpartikelfilter verspreid zodat het via normale regeneratie verbrand kan worden.
 
Na het gebruik van de 5in1 Dieselpartikelfilterreiniger (STAP 1), moet de partikelfilter worden gespoeld met de gehele inhoud van de 5in1 Dieselpartikelfilterspoeling (STAP2). U moet hier weer dezelfde handelingen verrichten als in STAP 1.
 

  1. Maak de toegang tot de dieselpartikelfilter vrij. Meestal zal de druk- of temperatuursensor verwijderd moeten worden om toegang tot de verstopte filter te krijgen.
  2. Vervolgens wordt de spuitlans door de ontstane opening ingebracht in het partikelfilter. De gehele inhoud (1 liter reinigingsvloeistof) van de 5in1 Dieselpartikelfilterreiniger wordt direct met een werkdruk van 6-8 bar op het oppervlak van de partikelfilter gesproeid met intervallen van 5 tot 10 sec. en met steeds een onderbreking van 5 tot 10 sec. Blijft dit doen gedurende 3 minuten.
  3. Beweeg en draai de spuitlans tijdens het reinigen om het hele oppervlak zo grondig mogelijk te bedekken met de 5in1 Dieselpartikelfilterreiniger.
  4. Plaats de druksensor weer terug.
  5. Nadat de sensor weer is teruggeplaatst, laat dan de auto 20 minuten stationair draaien om de regeneratie in gang te zetten. Vervolgens moet de onderhoudsdienst of werkplaats een proefrit uitvoeren van minimaal 20 minuten.

Deel dit
bericht