Nieuws & Events

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

Deel dit
bericht
03 februari 2016

Monroe® viert zijn 100e verjaardag

Een heel jaar lang worden de hoogtepunten uit de geschiedenis van het merk gevierd en onder de aandacht gebracht; vernieuwende producten ‘gedreven door innovatie en kwaliteit sinds 1916’ ter ondersteuning van zijn klanten.

 

Monroe 100 jaar

Monroe® Suspension, een van de meest gerespecteerde merken uit de automobielwereld, industrie en heavy duty voertuigen, viert in 2016 zijn 100e verjaardag met een uitgebreid programma, talrijke promoties en bijzondere activiteiten om de duizenden leveranciers van onderdelen en diensten, evenals de miljoenen klanten die wereldwijd op Monroe® producten rekenen, te steunen. Monroe® schokdempers, -veren en andere producten worden gemaakt door Tenneco.

Opgericht in 1916

Het bedrijf dat uiteindelijk Monroe® Auto Equipment Company zou worden werd opgericht in 1916 in Monroe®, Michigan, door mecanicien en ondernemer August F. Meyer. Het produceerde oorspronkelijk pompen voor de banden van de eerste auto-eigenaars. Meyer kreeg al snel een partner, de lokale Dodgeverdeler Charles S. McIntyre, wiens kennis van de industrie de vraag naar de zelfsmerende pompen met één buis verder benutte. Tegen 1926 hadden Meyer en McIntyre hun ogen gericht op een grotere kans – de vraag naar meer comfort en controle voor de bestuurder. Later dat jaar introduceerden zij de eerste Monroe® schokdemper die al vlug de stijve veren op vele passagiersvoertuigen zou vervangen. Negen decennia en miljoenen klanten later, is Monroe® uitgegroeid tot een wereldwijd erkend merk op het vlak van innovatie en uitmuntende producten voor de verbetering van de rijcontrole.

Monroe® is één van de zeer weinige merken van voertuigonderdelen die erin slaagden om niet alleen relevant te blijven in de loop van de vorige eeuw, maar die nog steeds beschouwd worden als de toonaangevende vernieuwers in hun productcategorieën. Een klant kan vandaag, bijna om het even waar ter wereld wonend, erop rekenen dat een toonaangevende lokale leverancier op het vlak van voertuigenonderdelen, Monroe® schokdempers en -veren voor zijn voertuig zal aanbevelen.

Monroe® Auto Equipment breidde zijn activiteiten uit naar Europa in 1964. Japan, Australië en Mexico volgden in 1972, Zuid-Amerika in 1974 en Canada in 1975. Tenneco kocht in 1977 het bedrijf aan en zag toe op de ontwikkeling van verschillende recentere Monroe®-innovaties voor personenwagens, vrachtwagens, bussen en andere toepassingen. In 1982 introduceerde het bedrijf de eerste gasgevulde vervangingsschokdempers voor de aftermarket – de Monroe® Gas-Matic™ shocks – en in 1999 werden de veren op de markt gebracht. In 2011 volgden de Monroe® OESpectrum® schokdempers.

Naast zijn sterke aanwezigheid in de wereldwijde aftermarket is Tenneco ook een van ‘s werelds grootste producenten van originele onderdelen (OEM) voor het onderstel van de meeste automerken. Tenneco’s revolutionaire Monroe® Intelligent Suspension elektronische ondersteltechniek biedt voertuigproducenten een groot aantal mogelijkheden om hun ophangingssystemen af te stemmen op zeer specifieke eisen en de bestuurders nog meer veiligheid en comfort te bieden.

Naast geavanceerde technologieën en toonaangevende productprestaties is de unieke, sterke band met professionals die de producten kiezen, verkopen en installeren een sleutelelement in het blijvende succes van het merk Monroe®. “Elke doorbraak van Monroe® voor de aftermarket werd ondersteund door onze partners en bekwame onderhoudsprofessionals die de verantwoordelijkheid op zich nemen om de weggebruikers te voorzien van veilige en comfortabele voertuigen” verklaart Joe Pomaranski, Senior Vice President en General Manager, Global Aftermarket, Tenneco. “Dat is de ultieme rol van elk Monroe® product – een doel dat sterke banden met onze partners in heel onze industrie vereist.”

De 100e verjaardag van het merk staat in het teken van het thema “gedreven door innovatie en kwaliteit sinds 1916” en focust evenveel op de toekomst van het Monroe®merk als op z’n verleden, volgens Peter van Brussel, Senior Country manager Benelux, UK en Ireland van Tenneco. “Het maakt deel uit van onze bedrijfsfilosofie om altijd uit te kijken naar de volgende kans om de controle, comfort en prestaties van voertuigen te verbeteren. Dat is hoe onze stichters in de vroege jaren van de vorige eeuw bijdroegen tot het ontstaan van dit specifieke segment in de onderdelenmarkt en het zal ook een sleutel zijn tot onze volgende succesvolle eeuw.”

Deel dit
bericht